Senarai perasaan terbaik di dunia

Hidup ni kita kenalah mempunyai perasaan. Kalau tidak ada perasaan, sila meninggal. Kami di sini menyenaraikan beberapa kelakuan yang boleh memberikan kita rasa seronok, gembira, lega, tenang dan seumpamanya yang berlaku dalam kehidupan kita seharian. Sudah tentu kita perlukan perasaan yang sebegini bukan. Mari kita lihat senarai-senarai kelakuan di bawah.

Membuka kasut yang tidak selesa selepas melalui hari yang sukar terutamanya apabila kaki melecet. Pastikan buka kasut di tempat tiada orang sebab bau kaki anda mesti mesti mengalahkan kambing.

Tenggelam tangan anda dalam karung beras atau kacang. Boleh la.

Mencium pipi kanak-kanak yang lembut. Untung la siapa yang ada anak-anak kecil. Kalau cium anak yang dah besar remaja nanti dikatakan dah buang tabiat pulak.

Meletupkan plastik gelembung. Ada jual kat pasar raya. Di panggil BUBBLE WRAP. Dah pegi beli.

Memterbalikkan bantal anda ke bahagian yang sejuk. Yang ni hari-hari buat.

Suhu air mandian yang bertepatan dengan kehendak anda. Kalau mandi dengan air telaga, tak dapat la nak menolong.

Dapat merasakan gigitan pertama pada makanan kegemaran anda. Yang ni kalau tengah kebulur memang nikmat sampai ke langit.

Akhirnya terlelap di atas katil anda selepas menghadapi hari yang panjang dan kurang tidur pada waktu malam. Kalau terlelap sewaktu rancangan kegemaran TV, boleh terbalik katil.

Mencium bau buku baru. Ulat buku memang suka sangat buat macam ni. Betulkan?

Merasai air kopi yang pertama pada waktu pagi. Kalo dapat air coklat, lagi terangkat bab kata kaum hawa.

Merasakan kehangatan matahari pada kulit anda. Entah la, ya kot.

Berjalan di tepi pantai yang berpasir hangat pada waktu petang. Yang duduk jauh dari pantai tu, boleh la beli pasir 10 kilo, tabur depan rumah lepas tu boleh jalan hari-hari.

Memakai pakaian yang bersih yang baru diseterika. Memang suka apabila bau kehangatan seterika yang masih lagi ada.

Berlari berkaki ayam di atas rumput. Memang seronok tapi kalau terpijak taik memang balik awal la.

Dapat memeluk haiwan kegemaran anda seperti kucing. Pastikan anda tidak berbau busuk. Kalau tidak pasti kena cakar dengan kucing.

Merasai kelegaan selepas memotong rambut yang tebal dan panjang. Cuba anda botakkan kepala, rasa kepala jadi ringan rasa macam nak terbang.

Memanaskan tapak tangan anda di hadapan api pada waktu sejuk. Kat Malaysia ni hari-hari panas. Entah bila la salji nak turun.

Akhirnya dapat bersin selepas cuba melakukannya untuk seketika. Yang ni memang nikmat, yang tak seronoknya hingus keluar.

Merasai bau bahan-bahan masakan yang sedang ditumis seperti bawang dan rempah ratus seperti kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang, jintan manis, buah pelaga dan biji lada hitam. Sesiapa yang suka memasak tu selalu buat. Percayalah.

Memberus gigi anda dengan menggunakan berus gigi yang baru. 2-3 tahun sekali tukar memang la rasa selesa. Tu pun orang lain tolong belikan.

Mengupas gam kering dari tangan anda. Masa sekolah dulu selalu kena macam ni. Dah tak ingat rasa dia macam mana perasaannya apabila mengupas gam ni. Kena cuba balik ni.

Balik ke rumah dan membuka pakaian yang tidak selesa. Jangan terbogel depan orang sudah.

Melihat sesuatu perkara yang mengimbas masa lampau kanak-kanak anda. Pernah juga kena kejar dengan angsa ni dulu. Habis kebun orang kena redah gara-gara nak lari dari dia ni. Rasa rindu la pulak haha.

Fenomena semulajadi yang menakjubkan kelihatan mus...
Gambar-gambar yang akan mengubah cara anda melihat...
 

Ikuti Kami Di Facebook

Artikel Pilihan

Total Image Converter menukarkan imej kepada format lain, potong, mengubah saiz dan memusingkannya. Menukar TIFFs besar menjadi JPEG kecil, menghasilkan gambar yang sesuai untuk laman web atau memulih...
Sekitar musim luruh 1979, penduduk Liverpool di England gempar dengan cerita aneh membabitkan seorang lelaki, Frank Haines, 56. Kejadian berlaku ketika dia dalam perjalanan pulang selepas menziarahi i...
Jika anda memikirkan betapa banyak perkara pelik dan luar biasa yang terdapat di dunia tetapi tidak merasakan keajaiban kewujudannya. Anda mungkin telah bosan untuk hidup barangkali, tetapi kami pasti...
Anda tahu tentang Roselle? Roselle ialah sejenis bunga daripada keluarga Malvaceae. Ia adalah salah-satu daripada kumpulan Bunga Raya. Nama botanikalnya ialah Hibiscus sabdariffa L. Di negara – negara...
Pada tahun 2043, pengkhianat James Cole (Aaron Stanford) telah direkrut oleh pasukan saintis "Project Splinter" yang diketuai oleh ahli fizik Katarina Jones (Barbara Sukowa) untuk menghantar kembali k...
FONT berwarna merah tebal, terpampang di tirai e-mel yang saya terima daripada orang yang tak dikenali. Syarikatnya beroperasi di Cheras, Kuala Lumpur, sama seperti iklan bekerja dari rumah yang perna...
Teh adalah minuman berkafeina dan dihasilkan daripada daun atau pucuk pokok renek Camellia sinensis atau Camellia thea di dalam air panas dan sejuk, melalui cara rendaman atau campuran. Cara pemproses...
Dalam tempoh yang singkat, terkenal pada musim panas yang lepas, Pokémon Go mencapai kedudukan yang tertinggi dalam carta permainan telefon bimbit. Ia memberi kesan ketagihan, kegembiraan, kecederaan ...
Dunia berubah dengan cepat dan kita bersama-sama dengannya. Malangnya, tidak semua perubahan ini adalah untuk kebaikan kita.Sesetengah orang telah menyatakan keprihatinan mereka tentang kita melalui s...
Bluestacks adalah sebuah syarikat teknologi Amerika yang menghasilkan perisian pemain BlueStacks dan produk berasaskan awan yang lain. Perisian pemain BlueStacks direka untuk membolehkan aplikasi Andr...
Sekiranya anda kehilangan cd driver komputer, anda tidak perlu risau lagi. Kini Snappy driver dapat membantu anda dengan mengesan dan menyediakan segala jenis driver untuk semua jenis komputer sama ad...

Teknologi

Fakta

Filem