Senarai perasaan terbaik di dunia

Hidup ni kita kenalah mempunyai perasaan. Kalau tidak ada perasaan, sila meninggal. Kami di sini menyenaraikan beberapa kelakuan yang boleh memberikan kita rasa seronok, gembira, lega, tenang dan seumpamanya yang berlaku dalam kehidupan kita seharian. Sudah tentu kita perlukan perasaan yang sebegini bukan. Mari kita lihat senarai-senarai kelakuan di bawah.

Membuka kasut yang tidak selesa selepas melalui hari yang sukar terutamanya apabila kaki melecet. Pastikan buka kasut di tempat tiada orang sebab bau kaki anda mesti mesti mengalahkan kambing.

Tenggelam tangan anda dalam karung beras atau kacang. Boleh la.

Mencium pipi kanak-kanak yang lembut. Untung la siapa yang ada anak-anak kecil. Kalau cium anak yang dah besar remaja nanti dikatakan dah buang tabiat pulak.

Meletupkan plastik gelembung. Ada jual kat pasar raya. Di panggil BUBBLE WRAP. Dah pegi beli.

Memterbalikkan bantal anda ke bahagian yang sejuk. Yang ni hari-hari buat.

Suhu air mandian yang bertepatan dengan kehendak anda. Kalau mandi dengan air telaga, tak dapat la nak menolong.

Dapat merasakan gigitan pertama pada makanan kegemaran anda. Yang ni kalau tengah kebulur memang nikmat sampai ke langit.

Akhirnya terlelap di atas katil anda selepas menghadapi hari yang panjang dan kurang tidur pada waktu malam. Kalau terlelap sewaktu rancangan kegemaran TV, boleh terbalik katil.

Mencium bau buku baru. Ulat buku memang suka sangat buat macam ni. Betulkan?

Merasai air kopi yang pertama pada waktu pagi. Kalo dapat air coklat, lagi terangkat bab kata kaum hawa.

Merasakan kehangatan matahari pada kulit anda. Entah la, ya kot.

Berjalan di tepi pantai yang berpasir hangat pada waktu petang. Yang duduk jauh dari pantai tu, boleh la beli pasir 10 kilo, tabur depan rumah lepas tu boleh jalan hari-hari.

Memakai pakaian yang bersih yang baru diseterika. Memang suka apabila bau kehangatan seterika yang masih lagi ada.

Berlari berkaki ayam di atas rumput. Memang seronok tapi kalau terpijak taik memang balik awal la.

Dapat memeluk haiwan kegemaran anda seperti kucing. Pastikan anda tidak berbau busuk. Kalau tidak pasti kena cakar dengan kucing.

Merasai kelegaan selepas memotong rambut yang tebal dan panjang. Cuba anda botakkan kepala, rasa kepala jadi ringan rasa macam nak terbang.

Memanaskan tapak tangan anda di hadapan api pada waktu sejuk. Kat Malaysia ni hari-hari panas. Entah bila la salji nak turun.

Akhirnya dapat bersin selepas cuba melakukannya untuk seketika. Yang ni memang nikmat, yang tak seronoknya hingus keluar.

Merasai bau bahan-bahan masakan yang sedang ditumis seperti bawang dan rempah ratus seperti kulit kayu manis, bunga cengkih, bunga lawang, jintan manis, buah pelaga dan biji lada hitam. Sesiapa yang suka memasak tu selalu buat. Percayalah.

Memberus gigi anda dengan menggunakan berus gigi yang baru. 2-3 tahun sekali tukar memang la rasa selesa. Tu pun orang lain tolong belikan.

Mengupas gam kering dari tangan anda. Masa sekolah dulu selalu kena macam ni. Dah tak ingat rasa dia macam mana perasaannya apabila mengupas gam ni. Kena cuba balik ni.

Balik ke rumah dan membuka pakaian yang tidak selesa. Jangan terbogel depan orang sudah.

Melihat sesuatu perkara yang mengimbas masa lampau kanak-kanak anda. Pernah juga kena kejar dengan angsa ni dulu. Habis kebun orang kena redah gara-gara nak lari dari dia ni. Rasa rindu la pulak haha.

Fenomena semulajadi yang menakjubkan kelihatan mus...
Gambar-gambar yang akan mengubah cara anda melihat...
 

Ikuti Kami Di Facebook

Artikel Pilihan

Dunia berubah dengan cepat dan kita bersama-sama dengannya. Malangnya, tidak semua perubahan ini adalah untuk kebaikan kita.Sesetengah orang telah menyatakan keprihatinan mereka tentang kita melalui s...
Hidup ni kita kenalah mempunyai perasaan. Kalau tidak ada perasaan, sila meninggal. Kami di sini menyenaraikan beberapa kelakuan yang boleh memberikan kita rasa seronok, gembira, lega, tenang dan seum...
KUALA LUMPUR – Permohonan dan kemas kini maklumat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2018 akan dibuka mulai Isnin 27.11.2017 sehingga 31.12.2017 ini.Kementerian Kewangan dalam satu kenyataan hari ini, be...
Robot sudah menjadi kehadiran yang biasa dalam industri perkilangan. Tidak dinafikan bahawa robot-robot di kilang telah membuat aktiviti perkilangan menjadi semakin senang, membolehkan pengeluaran pro...
PERFUME berasal dari bahasa Latin "per" (Melalui) dan “fumum” (Asap).Zaman dahulu ketika awal muncul minyak wangi, ia diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Cara pembuatannya adalah melalui kaedah:Meneka...
Setiap hari, kebanyakan manusia menggunakan minyak wangi. Di Amerika Syarikat sahaja, pasaran minyak wangi mendatangkan jualan tahunan berjumlah berbilion-bilion dolar.Siapa sangka, teks kuno dan peng...
Pada tahun 2043, pengkhianat James Cole (Aaron Stanford) telah direkrut oleh pasukan saintis "Project Splinter" yang diketuai oleh ahli fizik Katarina Jones (Barbara Sukowa) untuk menghantar kembali k...
Admin telah menggunakan perisian ini lebih dari 7 tahun dan ianya betul-betul memuaskan. Sekarang ni pun admin masih lagi menggunakannya utk domain http://majalah.me, http://jpjkpptest.com dan lain-la...
Kita biasanya berfikir bahawa cara kehidupan kita berbeza dengan orang purba yang mana tradisi pelik, bahasa yang tidak dikenali, dan sebagainya. Tetapi ahli arkeologi menunjukkan bahawa padangan kita...
Total Image Converter menukarkan imej kepada format lain, potong, mengubah saiz dan memusingkannya. Menukar TIFFs besar menjadi JPEG kecil, menghasilkan gambar yang sesuai untuk laman web atau memulih...
Kisah ini terjadi pada tahun 2010 dimana ketika itu umurku 25 tahun. Aku seorang lelaki berasal dari pantai timur yang merantau jauh dari keluarga untuk mencari rezeki di Klang Selangor. Aku menyewa s...

Teknologi

Fakta

Filem